Bir dövüş oyunu olsa da Mortal Kombat'a hangi açıdan yaklaşacağımı hiçbir zaman kestirememişimdir. Dövüş oyunları benim için her zaman karakterlerin kılıçlı mılıçlı birbirine girdiği, özel güçleriyle artistik hareketler yaptığı eğlencelerden ibaretti. İnsanlara, daha doğrusu benim mahalleme göre ise dövüş oyunu muhabbeti geçtiğinde ya Street Fighter, ya da Mortal Kombat anılırdı. Bir taraf aduketlerden bahsederken diğer taraf Scorpion ile "nasıl dövdüğünü" anlatırdı. Kendi açımdan da öyle olmasıyla beraber, sanki insanların Mortal Kombat'a bakışı biraz daha farklıydı. Atıyorum herhangi bir dövüş oyununda çözmeye çalıştığınız karakterler için özel hareketler bir yana, Mortal Kombat oynayan bir kimse katiyen uzun kombalardan veya stratejik hareketlerden bahsetmezdi. Sonuç Fatality ile bitmiş miydi, tamam. En kral adam o gün oydu sokakta.
Bu bakış açısının pek de değişmediğini varsayarak size soruyorum, bir Mortal Kombat oyunundan ne istersiniz? Cevaplarınız tahmin edilebilir, büyük ihtimalle kırılan omurilik ve koparılan bağırsaklardan bahsedeceksiniz. O şıka kısaca "vahşet" deyip diğer seçeneklere geçiyorum; listenizin biraz daha altında belki dengeli bir dövüş sistemi vardır. Bunu takiben belki olur da eski tanrılar ve yıkım hakkında bir hikayeye tanıklık etmek istersiniz.
Mortal Kombat X bunların hepsini veriyor. Oyun çıkmadan önce de mutlaka orada burada gördüğünüz Fatality'ler son derece tüyler ürpertici, gözlerinizi büyütecek kadar vahşi. Genellikle Fatality'leri izlerken önce karmaşık bir yüz ifadesi takınıyor sonra da kahkahayı basıyorsunuz. Çünkü yapımcı firma zaten bunun farkında, insanların neden Mortal Kombat oyunu istediklerini biliyorlar. Bunun üstüne bir de yeni nesil teknolojinin oyunlara da uğramasıyla kemik dokusuna kadar görülebilen göz alıcı grafikler, pek görmek istemeyeceğiniz türden vahşi sahnelere neden oluyor. Hepsini geçtim, bu sefer oyunun sahiden adam akıllı bir hikayesi var.
Yeni Jenerasyon ve Eski Jenerasyon
Netherrealm'ın zırt pırt açılan portalları yüzünden dünya yine büyük tehlikede, ancak bu sefer hikaye işlenişi bir Mortal Kombat oyunundan beklenenin gerçekten üstünde olmuş. Zamanlar arası geçiş yaparak eski tanrıları gösteren açılış sahnesi, sonrasında 25 sene sonrasını ele alarak bizlere sevdiğimiz karakterlerin çocuklarını tanıtıyor. Saçmalık ötesi evet, ancak kurguda öyle güzel yedirilmiş ki insanın yüzünde ister istemez tebessüm oluşuyor. Ayrıca hikaye sinematiklerinin biraz daha interaktif tutulması yine bir dövüş oyununa yakışan ince ayrıntılardan biri olmuş. Asıl sinematiğin ardından gelen ara sahnelerde oyun sizden belirli anlarda bir tuşla tepki vermenizi bekliyor, ona göre işler değişiyor ve siz ona göre dayak da yiyebiliyorsunuz. Beklenmeyen anlarda bu tuşların ekranda belirmesi adrenalin seviyesini de artırıyor.
Dövüş sistemi kötü olsaydı elbette hikayesi de hiçbir şey ifade etmeyecekti. Mortal Kombat, Street Fighter 4 gibi bir dövüş oyunuyla karşılaştırıldığında her zaman daha gaddar bir yapı sergilemiştir. Yazıya başlarken de dediğim gibi oyunu oynarken herhangi bir taktik, kontrol, hatta belki kombo bile düşünmezsiniz. Tamamen ağır yumruk veya tekme hareketleriyle rakibi zayıflatıp, kazandığınız anda da onu tamamen yok ederek hıncınızı alırsınız. Kombolardan önce Fatality ezberleyen çok fazla arkadaşım olmuştu ve büyük ihtimalle hala hatırlıyorlardır. Ancak işte bu noktada Mortal Kombat X'in ciddiye aldığı dövüş sistemi de karşıma çıkıp beni resmen yerden yere vurdu.
Mortal Kombat serisinin hayranı değilim, hatta en sevdiğim Mortal Kombat oyunu şimdiye kadar Shaolin Monks olmuştu. Mortal Kombat 9'da (veya adı her neyse) yaşadığım oyun deneyimi ise muhtemelen hayatımdaki en sıkıcı dövüş oyunu deneyimi olmuştu. Bu açıdan baktığımda Mortal Kombat X'in o zamandan bu zamana yaşadığı evrim, gerçekten gözüme inanılmaz geliyor. Oyunun hızı ve akıcılığı, Street Fighter'dan hatırladığımız güç barının geri dönüşü ve bölümlerle etkileşim oyuna büyük seviye atlatmış, Mortal Kombat X şimdiye kadarki (dövüş anlamında) en iyi Mortal Kombat oyunu olmuş.
Dövüş sistemi anlamında oyunun bu işe ciddiye alması menüde yer alan hareketlerin kare hızı grafiklerinden bile belli oluyor. Tüm özel hareketler, kombolar, başlangıç vuruşları, hepsinin kare hızı gösteriliyor. Bu sayede dövüş oyunlarını ciddiye alan oyuncular Mortal Kombat X'in dövüş sisteminde de yeteneklerini konuşturabiliyorlar. Yine de oyunun online tarafı şimdilik biraz zayıf gibi. Bu elbette PC versiyonunun yaşattığı teknik problemlerden kaynaklanıyor, o konuya birazdan geleceğim.
Karakter Dengeleri ve Stil Sistemi
Karakterler konusunda büyük değişime hazır olun! En sevdiğiniz Mortal Kombat karakteri büyük ihtimalle ilk karşılaştığınızda gözünüze tuhaf görünecek. Her karakterin kendine özel 3 farklı dövüş tarzıyla beraber oyundaki her karakter çok özel, bunu görünüşlerinden de anlayabiliyorsunuz. Kimsenin hayır demeyeceği Scorpion'u ele alalım, Inferno modu ile cehennemden yardakçılar çağırabiliyor, ayaklardan yakalamak ve pozisyon koruma için avantajlar sağlıyor. Ninjitsu modunda klasik hareketlerinin üstüne bir de kılıç saldırıları ekleniyor. Her karakterin belirli bir hareket seti var ve seçtiğiniz moda göre bunların üstüne birkaç tane yenisi ekleniyor. Yani korkmayın, Scorpion için hepsinde "get over here!!!" yapabiliyorsunuz. Son olarak Scorpion'ın Hellfire modu da ateş topları ve alev saldırılarıyla rakibi duman ediyor.
Mortal Kombat hayranları bu konuda seçtikleri karakterlerde beklenmedik durumlarla karşılaşabilirler. Ufak değişikliklerle birlikte kimi hareketler farklı kombinasyonlara alınmış. Hareketlere yeniden alışmak biraz zaman alabiliyor. Yine de Mortal Kombat X'in dövüş sistemine alışmak bana zor gibi görünmedi, hatta daha çok oyuncu dostu olmuş.
X-ray hareketleri Mortal Kombat 9'dan bu yana daha da fena hale gelmiş, dövüş arasında komboya sıkıştırarak rakibe inanılmaz hasarlar verebiliyorsunuz. Zaten kimi hareketlerden sonra rakip araya nasıl kalkabiliyor diye soruyor insan, bazıları Fatality'lerden bile vahşi. Tüm detaylarıyla kafatasları, eklem yerleri, kaburgalar vb. itinayla kırılıyor, organlar parçalanıyor. Ciddi anlamda Mortal Kombat X'te bu Fatality olayının abartıldığını düşünüyorum. Eskiden insanlara komik ve eğlenceli gelen bu olay, yeni nesil grafiklerle sanki "biraz" dehşet verici olmuş.
Oyun hakkında en çok sevdiğim özelliklerden birisi de bölümlerin Injustice'te olduğu gibi aktif kullanılmış olması. Bölümlerde yer alan nesnelerle etkileşime geçebiliyorsunuz. Rakibe fırlatabileceğiniz nesneler, zor durumlardan kurtulmak için tırmanıp kaçabileceğiniz ağaçlar, rakibi tutup gömebileceğiniz kayalar dövüşe gerçekten heyecan katıyor. Kim ne derse desin savaşın ortasında arkadan yakaladığım teyzeyi tutup rakibe fırlatmak en güzeli, neden bilmiyorum. Sanırım psikolojim bozuldu.
Kule seçenekleri yine Mortal Kombat X ile gelişmiş durumdalar. Birbirinden farklı kule seçenekleriyle ister farklı modlarda, ister de farklı zorluklarda kapışmalara girebiliyorsunuz. Test Your Luck modunu mutlaka deneyin derim. Faction'lar arası kule savaşları da heyecanlı oluyor. Lakin bu faction seçme meselesi hakkında çok fazla olumlu konuşamayacağım çünkü ciddi anlamda oyuna bir etkisi olduğunu zannetmiyorum, daha çok bir sosyal ağ stratejisi olarak karşımıza çıkmış gibi. Girsen ne olur, girmesen ne olur.
Hikaye modu, kule savaşları, Test Your Luck ve normal dövüş seçenekleri arasında bir de Krypt isminde bir bölge var. Burada oyunda topladığınız altınları harcayarak mezar açıyor, rastgele oyun içi özellik kazanıyorsunuz. Oyunu FPS moduna sokarak sizi ürkütücü bir mezarlığa gönderen Krypt modunda karşınıza yüzlerce mezar çıkıyor, her biri ayrı altın değerine sahip ve açarsanız ona oranla daha güzel ödüller sizin oluyor. Şimdiye kadar denk geldiğim ödüller arasında Easy Fatality ve Skip Fight hakları, karakter konsept resimleri, Fatality ve Brutality'ler, bedava altınlar ve kostümler vardı. Krypt büyük bir haritaya sahip ve gitgide daha fazla altın isteyen mezarlarla karşınıza çıkıyor. Oyunda kazandığınız dövüşlerin üzerine soluğu Krypt'te almak çok keyifli oluyor.
Mortal Kombat X'in en sinirime dokunan özelliği ise teknik problemleri oldu. Özellikle PC versiyonunda yaşattığı durumlar, oyunu oynamak için heyecanlı olmayan bir oyuncuyu soğutacak derecede. Bu noktada ilk karşımıza çıkan lanet, hiç de optimize edilmemiş optimizasyon. Eğer uzaydan gelme bir PC sahibi değilseniz Mortal Kombat X mutlaka FPS problemi çıkaracaktır. Bunu çözmek için grafik ayarlarıyla oynamayı deneyebilirsiniz. Bu konu hala bir yama beklememe rağmen durum çözülmüş değil, üst seviye bilgisayarların bazılarında hala bu problem yaşanıyor.
Eğer Steam üzerinden oyunu satın alırsanız oyun 29 DLC parçasına bölünmüş haliyle bilgisaya inmeye başlıyor. Bu da bana sorarsanız can sıkıcı bir durum. 400MB - 2GB arası değişen bu 29 adet paketin hepsi kurulmadan oyunu tam oynayamıyor, bu paket sistemi yüzünden oyunu Steam Backup sistemiyle yedekleyemiyorsunuz. İlla o 30GB inecek yani demiş NetherRealm.
Teknik sıkıntıları dışında Mortal Kombat X, şimdiye kadar çıkmış en "tamam" Mortal Kombat oyunu. Bunun üzerinde bir de şimdiden duyurulan yeni eklenti paketleriyle bizi daha da fazlası bekliyor gibi. Finish Him'leriniz bol olsun!
0 yorum:
Yorum Gönder